vrijdag 10 september 2010

God's liefde voelen

In de afgelopen maanden en eigenlijk jaren laat God me elke keer terugkomen op Zijn woorden "Ik ben liefde". Ik heb dat heel moeilijk gevonden, want ik had geen gevoel bij die woorden. Dan klinkt het wel leuk, maar als je er niets bij ervaart, dan zeg ik vervolgens "wat heb je er dan aan"? Ik ben er ook van overtuigd dat God wil dat we dit voelen, ervaren, met heel ons wezen en zijn. We zijn tenslotte gemaakt naar Zijn evenbeeld en God is zelf ook ontzettend gevoelig. Lees maar eens hoe Hij boos, blij, verdrietig kan worden. Dat zijn toch allemaal gevoelens. Kortom, we mogen absoluut voelen dat Hij van ons houdt. Als mensen zeggen dat we ons niet moeten richten op gevoel, dan komt bij mij de vraag op "ok, alleen als je een geliefde ziet, dan wil je die toch ook ervaren, voelen..?" Zo zijn we gemaakt en mogen we ook met God die onze Vader is omgaan. We mogen God voelen, met alles wat in ons is!

Geen opmerkingen: