vrijdag 7 januari 2011

God is er ten behoeve van jou en mij! (geloof 2)

Als ik christenen vraag of ze geloven dat Jezus nog wonderen kan doen, mensen kan genezen, herstellen, dan zegt vrijwel iedereen; "Ja", Jezus de Zoon van God kan dat nog steeds. Er lijkt weinig tot geen twijfel te zijn dat Jezus het zou kunnen. Maw Jezus gelooft zelf dat Hij het kan, Hij is immers de Zoon van God, Hij is God zelf.

Er staat in Rom 8:31 "Als God voor ons is, wie zal dan tegen ons zijn?" God is voor ons, staat hier. Hij is er niet op uit om ons het leven moeilijk te maken, Hij is voor ons. Het woord "Voor", betekend; "ten behoeve van, of terwille van". Dus God is er terwille van ons, ten behoeve van ons. God is er voor jou, voor mij. Er staat niet "wij zijn er voor God", maar God is er voor ons... Weet je, soms denken we dat het draait om ons. Doen we het wel goed, leven we wel goed, doen we geen zonden, is God wel tevreden met ons. Dat is een diepe gedachte die in ons leeft, is God wel blij met jou, met mij? Logische gedachte, maar laat het tot je doordringen dat God zegt; "Ik ben er voor jou, ik wil geloven voor jou, ik wil leven voor en door jou, Ik ben gekomen om jou te dienen, jij hoeft Mij niet te dienen, Ik wil jou dienen. Ik ben niet gekomen om te oordelen, maar om jou te redden, Ik ben er ten behoeve van jou... In vers 32 (mocht je nog twijfelen) maakt God het sluitstuk. Ik heb zelfs Mijn eigen Zoon niet gespaard, Ik heb Mijn eigen Zoon, Mijn enige Zoon voor jou gegeseld, Ik heb Mijn Zoon voor jou Zijn rug helemaal kapot geslagen, ten behoeve van jou, terwille van jou...

Romeinen 3:22 "Bovendien de rechtvaardigheid (een cadeau van God, namelijk dat je in Gods ogen volmaakt bent, perfect, geweldig, maar vooral geliefd) door het geloof van Jezus". De meeste Bijbel vertalingen zullen zeggen "in", dat we in Jezus moeten geloven. Maar dat staat er niet, we zijn rechtvaardig, geliefd door het geloof van Jezus. Jezus geloofde het voor ons, zodat wij het alleen maar hoeven te beseffen. Het gaat om het geloof van Jezus. Vertrouw jij erop, dat Jezus erin geloofde dat Zijn kruisiging en opstanding voldoende was om ons rechtvaardig voor God te maken...

Jezus geloofde voor onze rechtvaardiging, voor onze genezing, voor ons huwelijk, voor een nieuw partner, voor liefde...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo Edwin,

Wij geloven dat Jezus ook nu nog wonderen kan doen. Afgelopen zomer is ons zoontje van 2 jaar verdronken. Hij vertoonde geen enkel teken van leven meer, ook niet tijdens het reanimeren. Door een wonder van God is hij weer tot leven gekomen en volledig genezen binnen 2 dagen, zonder hersenbeschadiging of andere complicaties te hebben gekregen. Zelfs de ongelovige kinderarts moest erkennen: hier moet wel een hogere macht de hand in hebben gehad. Heb je er belangstelling voor om het gehele getuigenis te lezen en om het evt. door te geven tot eer van God en tot zegen en bemoediging van anderen? Zo ja, naar welk e-mailadres kan ik dit dan sturen?

Edwin zei

Hoi,

Ja, Jezus doet nog steeds wonderen. Ik wil graag de getuigenis lezen en eventueel online zetten. We mogen niemand de goedheid van Jezus onthouden! Mail het me maar toe, ik ben erg benieuwd!

Groet,

Edwin