zondag 6 februari 2011

Weet je het nog, die jongen die uit het raam viel, dood...

Vanmiddag kreeg ik zo een mooie openbaring van God, dat ik die wil delen met jullie. Ik was naar de preek aan het luisteren in de kerk en die was mooi. Het ging over geen zorgen maken. Ik was geraakt en geboeid. Toch merkte ik, dat ik ineens moe werd en het zat was. Ik voelde me er slecht onder, omdat het een goede preek was. Ik dacht diep van binnen dat er iets bij mij niet klopte. Ik moest toch ook blij zijn, net zoals iedereen om me heen...

Na de preek was er nog aanbidding (zingen). Ineens zei God tegen me; "Ken je het verhaal van die jongen die in het raam zat, toen Paulus zat te preken. Die jongen viel uit het raam, dood op de grond (Hand 20:9 - 10)" Ja dat verhaal kende ik wel, dus ik zei: "Ja Heer, dat verhaal ken ik". Toen zei God; "Ik vond het niet erg dat die jongen moe werd en in slaap viel. Ik vond het niet erg dat Hij zich verveelde, waardoor hij moe werd en dood uit het raam viel. Weet je waarom Ik die jongen weer levend maakte? Om jou te laten zien dat ik het niet erg vind als je niet enthousiast bent, als je niet wil luisteren. Ik vind het niet erg als je geen aantekeningen wilt maken. Ik vind het ook niet erg dat je niet meeleest in de Bijbel. Ik hield van die jongen, daarom heb ik die jongen weer tot leven gewekt, ik nam het hem niet kwalijk dat hij niet luisterde en verveelt was. Ik hou nog steeds van je, net als van die jongen. Ik wil laten zien dat ik alles kan en alles wil doen voor jou, ook als jij niet zo geïnteresseerd bent. Ik wek je tot leven, omdat Ik zoveel van jou houd!"

Ik kon alleen maar huilen, want ik voelde me zo schuldig dat ik niet blij luisterde. Ik weet ook dat God dit zei, zodat ik me, als ik thuis ben en geen bijbel lees, of bid, niet schuldig hoef te voelen. God wil me toch wel alles geven, me gezondheid, blijdschap, kracht, financiën geven, ook als ik me niet veel met Hem bezig hou. Dank U Jezus!

Toen ik het verhaal thuis in de Bijbel opzocht, las ik dat die jongen Eutychus heet, wat gelukkig betekend. Dat raakte me, ik mag me gelukkig zien, want Jezus zal me weer levend maken, niet omdat ik voor Hem zoveel doe, maar omdat ik de gelukkige ben. Ik ben Eutychus, gelukkig. Jezus wekte me weer tot leven, omdat Hij zoveel van mij houdt. Omdat Hij mijn geluk voor ogen heeft, niet mijn ongeluk. Jezus zegt; "You are mine, jij bent de Mijne" Ik laat je niet "dood", ook al is het je eigen schuld. Ik zal je weer tot leven wekken! Dat bid ik jullie ook toe die dit lezen, dat Jezus jullie weer tot leven, tot geluk zal wekken! "Huil niet, je leeft nog"

Han 20: 9-10 "Eutychus, een jonge man die in de vensterbank zat, viel in slaap. Toen Paulus maar bleef doorspreken, viel hij vanaf de derde verdieping naar beneden. Toen ze hem optilden, bleek hij dood te zijn.10Paulus rende de trappen af, liet zich op de jongen vallen en sloeg zijn armen om hem heen. "Huil niet", zei hij. "De jongen leeft nog."

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dat is mooi!
Dank je wel.
Ik zie je graag gelukkig.

Anoniem zei

Mooi Edwin, heel mooi! Remko